sâmbătă, 16 martie 2013

Urme de regret.

Cum să ștergi urmele fără să lași urme? Roade la mine întrebarea asta încă de ieri de când mi s-a strecurat pe la urechi. Dată dracului femeia de serviciu, dă cu mătura și arucă întrebări d-astea existențiale. Glumesc. Totuși, știu că rămân amprentele astea nenorocite pe care nu le poate șterge nici săraca femeie oricât s-ar chinui. Astea sunt d-alea care, dacă te apuci tu, te costă detergenții de n-ai să plătești și mai ales cer timp. Iar aici e cel mai nasol, cu timpul, cine știe cât durează până se duc de tot. Nu-i treabă ușoară să stai și să tot dai cu mopul judecății peste memoria pasului tău. Văd vecini care nici nu mai salută sau sunt unii care aproape c-o rup la fugă pe scări. Ăștia, cu rușinea lor, cred că lasă cele mai multe urme pe trepte, pe palier, pe balustrade, peste tot. Mai mult chiar, de exemplu, cum să ștergi urmele vecinilor care s-au dus? Nici n-ai cum să-i mai întrebi de la ce sunt, poate sunt d-alea de nu mai ies, d-alea de pătează rău de tot. Până la urmă, nu e problema mea, s-o rezolve administrația sau cine-o vrea. Știu, însă, că oricum ar fi, pe scara asta de bloc, pe treptele astea, urc și cobor de nu mai știu când. Nu-i problemă că pe scară când intri pute a pișat în tot parterul și că mucurile de țigară sunt etalate curvește la fiecare etaj pe la colțuri. Nici că zugrăveala de pe pereți se udă la fiecare ploaie mai rău ca o domnișoară excitată de precipitații. Problema e că printre toate astea, urme, pete, peste tot jegul de aici, sunt și urme pe care aș vrea să le las cumva, despre care știu că sunt acolo, că le-am făcut, dar pe care nu le mai găsesc.

3 comentarii:

  1. Blocul ăsta pare să se asemene cu o prostituată -în ochii mei - la sfârşitul unei zile de "muncă"... Sau?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Interesantă interpretarea ta, îmi place, însă nu tocmai asta e direcția pe care am vrut s-o dau! Blocul reprezintă un fel de tunel al lui Sabato, o îngrădire existențială a individului și regretul său că nu lăsă până la urmă prea multe urme...

      Ștergere
  2. Unele lucruri sunt asa de bune incat iti vine sa le pastrezi asa cum sunt si sa nu le mai atingi niciodata. Ca de exemplu, amprentele tale pe lucrurile mele. Le-as inrama, daca niste amprente s-ar putea inrama.

    Ating cu delectare ceea ce degetele tale au atins, cu evlavie. Niste mangaieri, peste alte mangaieri, suprapuse, invaluite, aripi de fluturi peste alte tremurari de fluturi. Si parca-ti aud si vocea, am retinut pe de rost toate cuvintele rostite… “Acum nu mai am motiv sa te sun, noapte buna.” Dupa ce rasesem mult iar eu explicasem copilareste ca multumesc prea mult de cand ma stiu, si ca eram supranumita in Franta, “Mademoiselle je suis désolée”.

    Si degetele mele se plimba peste… aluneca usor. Sa pastrez amprentele tale, sa le inramez…
    Nu-mi dadeam seama ce mult inseamna senzatia aceasta. Nu-mi dadeam seama cat imi doresc. Nu-mi dadeam seama cat de mult conteaza, cat imi lipsea, nu-mi dadeam seama ca atingand acele lucruri voi zambi cum am zambit azi, desi nu era tocmai vorba despre o intamplare cu zambete…
    As vrea sa cristalizez inauntrul lucrurilor atingerile tale, sa le cuprind si sa le contin acolo. Pe vecie.
    Sa-ti inramez amprentele…

    RăspundețiȘtergere